Precious: Based on the Novel Push by Sapphire

Mi-am propus să văd toate filmele nominalizate la Oscar pentru cel mai bun film – anul acesta sunt 10 filme, nu 5. Am constatat că deja văzusem deja vreo 5 și am rămas chiar surprinsă văzandu-le pe lista de nominalizări.

Aseară am văzut “Precious: Based on the Novel Push by Sapphire”…mă așteptam să văd mult roz și mult puf, așa mi-a inspirat titlul, dar mi-am dat seama de la primele secvențe că nu este genul acela de film. Însărcinată pentru a doua oară la 16 ani, Preciuos este o negresă obeză, analfabetă, abuzată care se înscrie la o școală alternativă pentru a-și continua studiile. Filmul este o poveste sensibilă despre viața din Harlem, despre căpătarea încrederii în sine și despre curajul de a-ți lua viața în propriile mâini. Mi-a plăcut foarte mult cum a jucat Mo’Nique în rolul mamei lui Precious, chiar m-a făcut să mă întreb către final dacă pentru asemenea monstru se poate găsi o justificare a comportamentului său.

Vă dau un citat care, în opinia mea, cuprinde toată esența filmului “Some folks has a lot of things around them that shines for other peoples. I think that maybe some of them was in tunnels. And in that tunnel, the only light they had, was inside of them. And then long after they escape that tunnel, they still be shining for everybody else.

One Response to “Precious: Based on the Novel Push by Sapphire”

  1. The blind side « Jurnal. Simplu jurnal Says:

    […] Alt film nominalizat la categoria Best Picture, The Blind Side are multe elemente comune cu Precious… . Un adolescent supraponderal, cu probleme în familie, încet la minte este adoptat de o familie […]


Leave a Reply

