Carieră sau bebe?

…e o întrebare care mă macină zilele astea. Şi răspunsul variază de la o zi la alta. Am avut un timp impresia că poţi face şi doctorat şi copil în acelaţi timp, acum nu mai sunt de aceeaşi părere. Şi nu că ţin eu neapărat obţin titlul de doctor, dar e vorba de o sumă foarte mare de bani pe care ar trebui să o returnez în cazul în care nu termin la timp teza. Şi problemele medicale solicită bebe cât mai repede, ca să creştem şansele de reuşită.

Aştept părerile voastre sincere: voi ce aţi alege?

7 Responses to “Carieră sau bebe?”

  1. Laura Says:

    Nu poti trage acum s-o scrii, cat bebe nu a aparut inca? Si cat esti gravida, daca, Doamna ajuta, se intampla, poti munci linistita pentru teza. Pe urma mai greu. Dar nu imposibil. Insa e foarte obositor, e drept munca intelectuala poate fi o relaxare (eu de aceea tin blogul), depinde si cine te ajuta. Sau macar sa nu te bata la cap.

    • Cristina Says:

      Nu e chiar asa usor…trebuie multa munca pentru ca sa ai ce sa scrii. Plus trebuie publicate niste articole pe parcursul celor 3 ani, sa se vada evolutia in cercetare. Am auzit ca o sa se dea o lege pentru mame doctorande, astept sa vad ce contine🙂

  2. Simona Says:

    Buna intrebare…. eu ma aflu in situatia in care am ales deja acum cativa ani…. Nu stiu cati ani ai, dar eu ma apropii vertiginos de 30…in about 6 months🙂. Urmeaza sa ma marit si am inceput si vizitele la medic in vederea unei viitoare sarcini…. si nu e roz deloc. Am boala inflamatorie pelvina care se poate lasa cu o infertilitate cat casa, asta daca nu e deja asa …nu stiu inca, pentru ca nu am incercat inca sa avem un bebe. Medicul nu ma lasa sa intrerup AC-urile pana nu ma vindec, pentru ca altfel risc o ectopica. Ma rog, buttom line-ul este ca m-a intrebat daca vreau un copil asa de mult, de ce nu l-am facut la 24 de ani, atunci cand trebuia… Si raspunsul meu a fost ca daca as avea dinnou 24 de ani as face aceleasi alegeri. POate o sa ma chinui, o sa plang, o sa doara, o sa-mi doresc sa nu-mi doresc copii, dar nu as schimba nimic…niciun an, nicio luna, niciun minut… Plus ca daca m-as fi maritat la 24 as fi fost divortata cu un copil…sau doi🙂. Important este sa stii ce vrei si sa fii pregatit sa faci orice pentru visul tau, indiferent care este acela. Bafta!

  3. Cristina Says:

    Da, probabil e important ca o dată ce ai ales, să nu regreți niciodată alegerea facută.
    Dar daca ai fi fost casatorită cu omul potrivit nu ai fi încercat putin mai devreme? Sau ai (fi) asteptat să se așeze bine lucrurile în domeniul profesional?

    • Simona Says:

      Incepusem un mesaj mai lung dar l-am sters….nu era relevant… Cred ca raspunsul la intrebarea asta nu poti sa-l dai decat tu. De ce? Pentru ca fiecare om e diferit, fiecare cuplu are o dinamica diferita. Nu stiu nimic despre tine, dar pot sa inteleg prin ce treci. Eu personal nu pot sa traiesc cu diverse lucruri atarnand dupa mine… I am boxing stuff. De exemplu: faculta terminata (impachetat cu funda rosie si arhivat…nu ma mai gandesc, nu tin legatura cu colegii, nu merg la intalniri etc); master teminat (intors in tara, inchis usa in urma mea, nu tin legatura decat cu 2 foarte buni prieteni, nu merg la intaniri, nu donez, nu ma gandesc, nu rememorez etc). Stiu ca pare mecanic, dar esti inginer, pentru tine ar trebui sa functioneze ca uns :)…dar doar asa pot eu sa merg inainte spre alte provocari; doar asa pot eu sa abordez viitorul fara sa ma uit in urma sau sa regret ceva…Si doar asa pot sa dau totul pentru ceva in loc sa ma spread myself to thin.

  4. Simona Says:

    Imi dai de gandit si mie cu intrebarile tale… De ce “bebe sau cariera”? Daca nu cumva te bate gandul sa te transformi in full-time mom si sa stai acasa cu copilul pana acesta pleaca in zarile calde, o sa fie intotdeauna amandoua. Cariera e practic ocupatia pe care o ai, care iti aduce un venit decent si care nu te scoate din sarite la gandul ca “iar ma duc la munca!”. Intrebarea este cat de departe mergi cu “faza premergatoare”… Si dupa cate imi dau seama e pe principiul cauza efect: cu cat mergi mai mult cu pregatirea carierei, cu atat mai mult vei merge si pentru a obtine un bebe. E un opportunity cost pe care ti-l asumi… e posibil sa te apuce ca si pe mine 30 si ceva de ani, dar eu sunt dispusa sa merg pana la capat… oriunde ar fi acela

  5. Cristina Says:

    Intrebarea era cu “sau” pentru că la momentul acela nu mergeau amandouă, nu știam că poți să iei “concediu” maternal și la doctorat. Acum știu că se poate și de aceea a urmat potarea cu “și”.


Leave a Reply

