Boeuf Bourguignon

Mi-a picat în mână niște carne de vită și am căutat un mod simplu să o prepar. Am găsit pe blogul Laurei o rețetă delicioasă, poate nu chiar așa de simplă cum mi-am dorit🙂, mai ales pentru o începătoare ca  mine. Carnea mea de vită nu era chiar așa fragedă, așa că am tăiat-o destul de mărunt, și până în final a ieșit bună. Mâncarea păstreză foarte fain aromele de ceapă, usturoi și vin, iar consistența ciupercilor printre bucățile de carne e foarte interesantă.

Prețul total mi-a ieșit cam 33 lei pentru 4-5 porții, deci aproximativ 7,5lei/porție.(am aproximat eu  cât costă carnea de vită)




3 Responses to “Boeuf Bourguignon”

  1. Laura Says:

    Poti inlocui carnea de vita cu cea de vitel care e mai fraged. Ca sa fii absoliut sigura de fragezime o poti tine (la carne ma refer) o jumatate de ora in lapte dulce. E un truc care la mine n-a dat niciodata gres. Noi suntem fani ai carnii de vitel.:)))))

  2. Lexas Says:

    Pt fragezire(marinare) se face asa:

    O marinata buna trebuie sa contina un ingredient acid cum e otetul, vinul sau zeama de lamaie, ulei si condimente (nu uitati de sare). Este foarte bun si sucul de ananas pentru ca are cea mai puternica enzima naturala care descompune proteinele. Trebuie folosit numai sucul de ananas proaspat, pentru ca prin incalzire se distruge enzima respectiva.
    De ce anume mai trebuie sa tinem cont:
    – Cantitate: carnea trebuie sa fie acoperita in totalitate de lichid;
    – Timp: daca feliile de carne sunt deja subtiate si batute cu ciocanul de carne sunt suficiente 2 ore sau chiar mai putin’
    – Refrigerarea: intotdeauna puneti carnea la marinat in frigider;
    – Recipientul potrivit: pentru ca in marinata se afla un ingredient acid, evitati vasele de metal; eu folosesc o punga de plastic pe care o inchid bine la gura;
    – Refolosirea: nu refolositi marinata pentru ca isi pierde din proprietati.
    Mult succes!


Leave a Reply

