Cartofi usturoiați

Pot să spun cu mâna pe inimă că asta este mâncarea cea mai solicitată la mine în casă…nu știu cum de n-am postat-o până acum. Laura m-a convins să o încerc și de atunci e printre preferatele mele.

Ingrediente(pentru 2 persoane):

6 cartofi
6 căței de usturoi
6 linguri de ulei
3 linguri de amidon
1,5 lingurițe sare
1,5 lingurițe piper
1/2 lingurițe pudra de usturoi
1/4 linguriță de boia iute

Preparare:

Cartofii se curăță și se taie felii mai groase. Usturoiul se zdobește și se amestecă cu uleiul într-un vas yena (mare, pentru că urmează să se adauge și cartofii ulterior). Se pune la cuptorul cu microunde timp de 2 minute (până se simte un miros puternic de usturoi). Se transferă 5 linguri din ulei (fără usturoi) într-o tavă de copt și se lasă deoparte. În vasul yena se pun cartofii și se dau acoperiți la cuptorul cu microunde timp de aproximativ 10 minute. Se scot de 2-3 ori pe parcurs și se amestecă prin scuturarea castronului, fără a scoate capacul (atenție, cu mănuși de cuptor spre final).

Se amestecă amidonul, sarea, piperul, pudra de usturoi și boiaua într-un castron. Cartofii scoși de la microunde se amestecă bine cu pudra obținută. Se așează în tava cu ulei într-un singur strat și se dau la cuptorul încins la putere maximă timp de 30-40 de minute (pe la mijlocul perioadei se scot și se întorc fiecare)

Rezultatul e un deliciu. Se pot servi cu friptură, cu salată sau murături. Nu merg așa singuri că sunt destul de picanți și trebuie ceva să-i mai “stingă”.

Prețul e aproximativ 4-5 lei pentru cele 2 porții. Enjoy!

6 Responses to “Cartofi usturoiați”

  1. mihaelaalexandrescu Says:

    Si noua ne plac. N-am mai facut de un de zile poate ca a venit timpul sa o re-incerc🙂

  2. Renata Says:

    De ce trebuie sa-i mai pui si la cuptorul cu microunde? Nu e de ajuns daca ii pun numai la cuptorul meu electric la putere maxima? Sau nu ies asa crocanti? Care-i secretul?

    • Cristina Says:

      N-am încercat fără…dar ideea e să fie puțin făcuți (moi) înainte de a-i pune la cuptor. La final să iasă moi înăuntru și crocanți pe-afară. Te aștept să-mi spui cum ies fără microunde. Sau poți să încerci puțin fierți în loc de microunde.

      • Renata Says:

        Da, pai eu i-am pus direct la cuptor la 250 de grade (preincalzit), 40 de minute si au iesit moi inauntru, dar crusta din afara nu era asa crocanta cum iese atunci cand ii faci prajiti in tigaie. Si am mai incercat o varianta: inveliti in pesmet inainte de-ai baga la cuptor si aia au iesit mai crocanti. O sa incerc si reteta propusa de tine sa vad care e cea mai buna varianta.🙂 A… acum mi-am dat seama de o chestie! Eu am folosit hartie de copt, poate de aia n-au iesit prea crocanti.

      • Cristina Says:

        Se poate…în varianta mea îi pui în ulei în tavă.

  3. Lexas Says:

    Eu am mancat o singura data…merita din cand in cand…cu cat mai rar cu atat mai bine…
    Din ce am mancat eu …erau deliciosi….ca si gust…exact ce-mi place si mie!
    Felicitari!


Leave a Reply

