Poveste … românească

Sâmbăta e închis la cantină (culmea, duminica e deschis) şi m-am hotărât să îmi fac ceva rapid, având în vedere că nu voiam să îmi arăt stângăcia din bucătărie tuturor care se mai perindă pe-acolo. Aşa că m-am decis la un piure cu nişte ochiuri. Bucătăria are prin sertare tot felul de oale, cratiţe şi alte ustensile. În Germania am avut tot bucătărie comună şi foloseam ustensilele toate la comun. Nu am vrut să le folosesc totuşi fără să întreb.

Am găsit în bucătărie două tipe la masă (una mi s-a părut studentă, celaltă mi-a părut a femeie de servici), şi am întrebat pe engleză dacă oalele de prin dulapuri sunt pentru folosul tuturor. Mi s-a răspuns că da şi m-am apucat apoi liniştită de treabă. Când colo, mă întreabă “fetele” pe româneşte dacă nu sunt din România. Cică m-au recunoscut după fund???!!!??? Erau amândouă femei de servici, dar acum aşteptau la masa noastră din bucătărie să se facă ora 1 când termină serviciul?!!

La un moment dat a venit şi vecina negresă şi a început să caute ceva prin dulapuri. Una din “fete” spune: “Hihi, poate îşi caută cratiţa!”. În mintea mea m-am întrebat pe loc, cum “îşi”, nu erau ale tuturor??? Se pare că nu, negresa mi-a explicat apoi că fiecare primeşte de la recepţie un set propriu de astfel de ustensile. Nu i-a picat bine nici negresei că m-am băgat în oalele ei şi cu atât mai puţin mie, care sunt o persoană cât se poate de simţită şi nu-mi place deloc să fiu privită ca o ne…

O fi ceva specific românesc? Să judeci după aparenţe? Să te faci că munceşti? Să te bagi să dai sfaturi şi răspunsuri chiar şi atunci când nu ştii despre ce e vorba?…sau, în cazul în care ştiau cum stă treaba, să aplici principiul “lasă că merge şi-aşa”?…Primele două nu m-au deranjat, probabil că intră şi în specificul meu uneori, dar ultima, eu zic să scăpăm de ea.

Leave a Reply

