Deja/de-abia

…a trecut o lună de când sunt aici și nici eu nu știu dacă a trecut repede sau greu. Câteodată mi se pare că sunt aici de muuult timp, iar alte dăți, că de-abia am venit.

Am mai observat între timp și alte deosebiri dintre “la noi” (mă refer aici la România) și “la ei”. Unele s-ar putea să vă amuze, unele s-ar putea să vă fie de folos dacă treceți pe aici. Așadar:

Mijloacele de transport în comun nu opresc în stații decât dacă apeși pe buton (din interior) sau dacă faci cu mâna (din exterior). Am observat asta chiar din primele zile și totuși am ratat câteva autobuze pentru că uitam lucrul ăsta. În plus, e foarte ciudat, nefiind obișnuit cu traseele autobuzelor, să știi dinainte că vrei să oprească în stația următoare. Așa că rețin mereu și stațiile precedente celei în care vreau să cobor.

Mașinile nu opresc la trecerile de pietoni, în 95% din cazuri. Când treci pe o trecere de pietoni fără semafor, e ca și când n-ar fi. Doar când e deja încetinită de alte obstacole ai vreo șansă să se oprească vreo mașină, în rest, trebuie aplicat instinctul de conservare.

Există piste pentru bicicliști pe trotuare…uneori nu foarte bine diferențiate de partea pentru pietoni. Așa că mare atenție cum mergeți chiar și pe trotuare, eu mi-am luat câteva claxoane și acum casc bine ochii.

În cu totul altă ordine de idei, doamnele în vârstă sunt foarte cochete. Nu toate, dar multe. Un număr dintre acestea sunt însă cochete într-un sens negativ, un machiaj de seară strident pe fața unei doamne trecute de prima tinerețe, poate și de a doua, nu e prea plăcut. Și tot acestea sunt și foarte bonzate, un bronz care se vede că e artificial… așadar un machiaj strident pe o față ridată portocalie .. cred că vă imaginați.

Colegii mei, și din câte am observat nu numai ei, se spală pe dinți după prânz, în toaleta facultății. Prima dată nu știam ce fac, și-au zis ceva de genul “mergem?”, apoi și-au scos fiecare din sertărașul din birou punguța cu peria și pasta. Când i-am văzut mi-am amintit de reclama aceea la gumă de mestecat în care protagoniștii se spălau pe dinți pe unde îi apuca prânzul🙂. Nu i-am întrebat nimic, să nu pară că sunt o ignorată în ale igienii bucale. Uneori, mai iau și eu câte o gumă când îi văd că se duc să se spele, să arăt că mă preocupă și pe mine problema asta.

2 Responses to “Deja/de-abia”

  1. Dani varu Says:

    Sigur mergeau la baie sa se spele pe dinti? Poate aveau ceva prafuri sa-si mai curete un pic si nasul :))


Leave a Reply

