Castelul Racconigi

Am mers sâmbătă din nou cu trenul, către Racconigi. Au ei o promoție în care dacă vizitezi Palazzo Reale, cu același bilet poți vizita și Castelul Racconigi. De ce să nu profit atunci? Am ajuns cu mult înainte de plecarea trenului (de fapt sunt trenuri din 30 în 30 de minute și eu am ajuns chiar când pleca unul, deci am așteptat ceva în gară) și am observat că lumea validează/peforează biletele. Într-adevăr, scria și pe el că nu e valid decât compostat în mașinăriile alea speciale din gară. Noroc ca nu m-a controlat nimeni săptămâna trecută, că habar n-am avut că trebuie făcut așa ceva. Oricum, nici săptămâna asta nu m-a controlat nimeni.

Ajunsă în Racconigi, am văzut că nu este absolut niciun indicator spre castel. Ca urmare, am căutat pe GPS obiective turistice importante și l-a găsit. Doar că m-am învârtit cam jumătate de oră prin intersecția unde îmi arăta GPS-ul că ar fi și nimic. Nu putea totuși nici să fie chiar așa de bine ascuns, că-l văzusem pe net și era un pic măricel…nu încăpea așa în spatele unui bloc să zic. Așa că am făcut un exercițiu de perspicacitate: Iri la telefon, cu Google mapsu în față îmi zicea unde să găsesc castelul, iar eu încercam să găsesc locația aceea pe harta GPS-ului. M-am deplasat apoi acolo și…Google-ul avea dreptate, acolo era.

Așadar, m-am plimbat cam o oră în localitatea/comuna Racconigi cu 10.000 de locuitori și vreo sută de biserici (exagerez, dar oricum erau multe).

Apoi am ajuns la Castel și mi s-a spus că mai am de așteptat o oră până la vizita cu ghid. Ok, am așteptat.

În interior(din nou fără fotografii), cam același aspect ca și în celelalte Palate. Castelul ăsta era încă și mai vechi, aparținuse părinților lui Victor Emanuel II, Carlo Alberto și Maria Tereza. Au locuit în el și Victor Emanuel II însuși cu prima lui soție, Maria Adelaide, și chiar și Victor Emanuel III la timpul lui.

One Response to “Castelul Racconigi”

  1. Dani varu Says:

    Am mers si eu o data cu trenul prin Italia si mi-am dat seama ca nu compostasem biletul in gara de plecare. L-a recomandarea unor colegi de compartiment am scris pe bilet data si ora de plecare si se pare ca, mai neoficial, am rezolvat problema la controlul de rutina.


Leave a Reply

