A stroll through museums, art and fashion

…așa se numește alt traseu din broșura cu plimbări. La mine s-a chemat plimbarea prin ploaie😦

Via Roma: 750m de magazine de fițe, pe o parte și pe cealaltă…foarte multe închise duminica, nu că aș fi vrut să cumpăr, dar duminica e cea mai mare densitate de oameni pe străzile din centru.

Piazza San Carlo, cu restaurante și cafenele, și niște vitrine care îți lăsau gura apă.

 

Tot aici sunt două biserici “gemene”: San Carlo

și Santa Cristina

Gemene, gemene, dar a doua tot era mai frumoasă, nu?🙂

Apoi, Piazza CLN, numită după Comitato di Liberazione Nazionale, care a activat aici în timpul celui de-al doilea război mondial. Aici sunt două statui de marmură reprezentând râurile Po și Dora.

A urmat Piazza Carlo Felice, cu Giardino Sambuy, care trebuie văzută mai spre primăvară, pentru că e plină de magnolii.

Pe drumul înapoi, Piazza Bodoni, care găzduiește Conservatorul Giuseppe Verdi

Aici am intrat să văd Galeria de Instrumente Muzicale pentru că am auzit că e o vedetă printre ele, o vioară Stradivarius. După ce m-am învârtit câteva minute fără să o văd, am întrebat paznicul, care neștiind engleză a întrebat pe altcineva care știa engleză, dar nu știa unde e vioara. Până la urmă s-au înțeles între ei și mi-au arătat-o. Nici nu e de mirare că nu o văzusem, arăta exact ca celelalte din galerie, mă gândeam că totuși e mai bine încuiată, pentru că știu că sunt foarte valoroase.

Apoi via Maria Vittoria, care găzduiește cea mai mare biserică din Torino, San Filippo Neri, închisă când am văzut-o eu.

La final, Via Accademia delle Scienze, cu muzeul Egiptean. Chiar dacă e foarte celebru, are cele mai mare colecție de obiecte egiptene din lume după cel din Cairo, nu m-am băgat să-l vizitez, nu sunt fan mumii.

2 Responses to “A stroll through museums, art and fashion”

  1. ina Says:

    Legat de muzeul Egiptean, e foarte fain inauntru, si nu are prea multe mumii. Mie mi-a placut foarte mult camera cu statuietele negre. Si ca bonus…te lasa sa faci poze(fara blit). Numai sa ai baterii la tine…ca te plictisesti la cat de mare e🙂


Leave a Reply

