From river to hill (2)

de fapt, partea a doua e “from hill to river”, adică drumul înapoi.

Peste râu, podul Umberto I, cel mai “monumental” (așa e descris în broșură) pod din Torino, construit la începutul secolului XX.

Are în cele 4 colțuri 4 statui superbe din bronz, reprezentând Mila, Valoarea, Arta și Industria. Ia să văd, puteți detecta care e care?

Mai departe pe drum, un steag interesant…

Piazza Maria Teresa, loc ideal pentru o cafea sau o gustare (zice tot la broșură, că n-am încercat).

Muzeul Regional de Științe Naturale, în fosta clădire a spitalului San Giovanni Battista. Am zis că vizitez doar dacă e cel mult 2 euro intrarea și bineînțeles că era mai mult. Oricum, avea în principal animale împăiate și oase de dinozaur, cred că e mai mult pentru copii sau pentru cei de specialitate.

Piazza Carlo Emanuel II, fostă piață de vinuri și, în era napoleoniană, locul ghilotinei. Statuia îl comemorează pe Camillo Benso, conte de Cavour, un politician important al secolului XIX și, cum o să sune asta🙂, primul prim ministru al Italiei.

Către casă, m-am mai oprit în Piazza Castello pentru o castană coaptă și un pic de jazz ambulant.

4 Responses to “From river to hill (2)”

  1. irinel Says:

    industrie, arta, mila, valoare?

    • Cristina Says:

      Asta în ordinea în care sunt? hm…eu mă gândeam altfel…deși e interpretabil. Nu am găsit încă oficial care și cum sunt…

  2. Dani varu Says:

    industrie, valoare, arta, mila?


Leave a Reply

