Pinerolo

Poate știți că recent s-a întâmplat ceva foarte important în Torino: în 2006 a fost gazda Jocurilor Olimpice de Iarnă. Și eu uitasem, dar prin oraș sunt multe amănunte care amintesc acest lucru: sigla olmpiadei prin magazine, pe hainele oamenilor, chiar și pe ușa camerei mele. Cu toate astea, puține din competiții s-au ținut în Torino, cele mai multe s-au desfășurat în orașele micuțe din jur, care sunt mai aproape de munte. Din păcate, la multe dintre acestea nu se poate ajunge cu trenul, ci mai complicat (autobuz sau tren urmat de autobuz). Dar, la Pinerolo se ajunge cu trenul, așa că l-am vizitat.

Au și aici biserici frumoase, și clădiri istorice…

…dar mai ales o priveliște superbă a munților.

Nu știu ce-i cu munții ăștia, parcă ar fi Fata Morgana. Din Torino se văd de parcă ar fi la marginea orașului, dar după ce am mers o oră cu trenul spre ei, tot nu i-am ajuns…tot la marginea orașului sunt. Poate altă dată am să merg și mai mult…

Apoi câteva urme de România

…mai erau câteva și în gară, niște inscripții din categoria celor care “nu se pot da pe post”🙂

În direcția opusă față de gară am găsit și patinoarul olimpic, Palaghiaccio, unde s-a desfășurat întrecerea de curling din cadrul olimpiadei. Acum erau câșiva copii care învățau să patineze.

2 Responses to “Pinerolo”

  1. claudia Says:

    Eu am mers cu mama in Pinerolo la verisorii mei si am vazut tot ce ai in fotografii numai ca eu nu am mers la patinaj(sala)


Leave a Reply

