De ce ți-e dor când ți-e dor?

…și întrebarea nu se referă la motive, ci la ce anume ne lipsește când spunem că ne e dor. Poți să zici la modul general: mi-e dor de casă, de soț, de părinți…dar ce ne lipsește anume?

Mie de exemplu mi-e dor de sentimentul de protecție și siguranță pe care îl am acasă, mi-e dor să aud pe cineva că respiră lângă mine când mă trezesc noaptea (am zis respiră, Iri, nu sforăie!), mi-e dor de dolce far niente-le din serile petrecute în casă, mi-e dor de o mâncare de la mama, mi-e dor să mă uit la televizor, mi-e dor să am un internet decent, mi-e dor să simt un covor moale sub picioare, mi-e dor să îmbrățișez și să fiu îmbrățișată…eh, dar nu mai este mult, 41 de zile, nu că le-aș număra sau ceva.

Și totuși am câteva doruri care nu vor dispărea nici când o să mă întorc acasă. Am un dor pentru o bunică pe care am pierdut-o tot când eram plecată prin străinătăți, de la care n-am apucat să îmi iau rămas bun și față de care nu am acel “closure” ( nu am găsit un cuvânt românesc destul de sugestiv).

Și îmi mai e dor de cineva care a plecat acum vreo 7 ani departe, pe alt continent, în altă lume. Dorul e mare, mai ales că acum nu mai e doar o persoană, ci sunt trei (are cele mai frumoase și istețe fetițe din lume) și sincer nu știu de care dintre ele trei îmi e mai dor, pentru că fetele sunt  în mare parte imaginea mamei lor. Totuși, din experiența asta am învățat că nu pot pleca din țară pentru totdeauna, sau cel puțin nu atât de departe încât să nu pot reveni decât o dată la câțiva ani: pentru că nu aș suporta să îmi fie atât de dor de toate lucrurile și persoanele dragi pe care le las în România precum mi-e dor de ele.

2 Responses to “De ce ți-e dor când ți-e dor?”

  1. Cor Neliu Says:

    Hai s-o luam metodic:
    – nu ti-e dor si de… sambetele de curatenie? (Iri cred ca sufera :P);
    – cu mancarea de acasa, te inteleg, e buna, am mai mancat in timpul asta pe la Geta…;
    – acolo n-ai televizor?;
    – cu imbratisatu…, e cel mai simplu de rezolvat, tre sa ai si vointa, ca putinta eu spun ca ai…😀;
    – in rest… sunt de acord cu matale, nici eu nu cred ca as putea sa-mi las prietenii si sa plec de tot, astia sunt cei mai importanti pentru mine.
    Stai tranquillo, ca mai ai putin pana sa vii, si-atunci sa vezi sarmale, racituri si placinte… romanesti🙂.

    • Cristina Says:

      Nu prea am înțeles cu îmbrățișatul, să mă apuc așa de îmbrățișat lumea?
      Erau în Pizza Castello duminica trecută niște tineri care ofereau “îmbățisări graturite”, luau persoanele care treceau pe acolo și îi îmbrățisau…m-au strâns și pe mine câțiva, dar nu e chiar același lucru.


Leave a Reply

