Bardonecchia sau În sfârșit am ajuns și la munte

Bardonechhia este tot o localitate olimpică și o vestită stațiune montană, situată aproape de granița cu Franța, cam la 90km de Torino. Da, am fost singură până acolo…de fapt nu singură de tot, că în tren mi-a ținut companie Frankenstein. Poate sună urât sau lipsit de mondestie, dar sfertul de oră care mai era până la plecarea trenului am preferat să mi-l petrec într-o libărie decât în magazinele cu haine de prin gară, în principal pentru că știu că nu mi le permit…și mi-am luat și o carte cu ocazia asta (varianta în engleză, că nu sunt nici pe departe atât de avansată la italiană).

Revenind, dacă în Torino am lăsat o primăvară ploioasă cu aspect mai degrabă de toamnă, acolo am găsit iarnă autentică. Oameni pe pârtii, familii frumos echipate (mă gândeam, ce de bani băgați în echipamentele alea!), mulți copii foarte pricepuți în ale schiatului. Am mers până la capătul localității unde era ultima pârtie și lângă ea, pista pentru snowboard. Aici a avut loc proba olimpică, iar acum era în plină desfășurare Campionatul Mondial de Snowboarding. Din păcate n-am prins concursul propriu-zis, am văzut doar cum mașinile acelea speciale pregăteau pista pentru a doua zi. Am prins în schimb o ninsoare puternică însoțită, din păcate, și de vânt și am cam înghețat.

Când m-am întors la Torino, ploua torențial! La 10 metri de intrarea în cămin, un șofer “draguț” a trecut în mare viteză pe lângă mine, chiar printr-o baltă imensă. Într-o secundă eram fleașcă. Nu am avut 3 secunde să-mi revin, că alt șofer i-a urmat exemplul primului (cu toate că banuiesc că a văzut scena și știa ce făcea). M-am întrebat apoi unde e civilizația pe care ne-o promite Occidentul? Sau poate mitul ăsta e de mult “busted”.

Sumarul: trei ore cu trenul (o oră și jumătate fiecare drum), patru ore și ceva petrecute în Bardonecchia, dintre care două ore de mers (în pas lent ce-i drept). Cred că mai am nevoie de un weekend ca să mă odihnesc după weekendul ăsta!

This slideshow requires JavaScript.

Leave a Reply

