Patriotism

Când am fost la Mannheim am luat un curs de Cultură Germană. Ni s-a spus acolo la modul cel mai sincer că germanii și-au pierdut patriotismul după cel de-al doilea Război Mondial. Le era rușine să recunoască faptul că sunt din Germania și nici pe departe să atârne vreun steag în geam. Tot profesorul ne spunea că acest lucru s-a schimbat în 2006 când au găzduit Campionatul Mondial de Fotbal. Atunci a fost prima dată după război când nemții și-au purtat steagul cu mândrie și și-au cântat imnul cu sufletul deschis.

Prin comparație, italienii nu au astfel de probleme. Acum, cu ocazia sărbătorii Unificării și-au pus steaguri în geamuri și din câte am înțeles le vor ține acolo până în noiembrie, pentru că oficial până atunci ține sărbătoarea. Am văzut și cum au reacționat la intonarea imnului lor în cadrul galei de patinaj. Mi-a plăcut și m-a impresionat faptul că sunt patrioți și mi-am dorit ca și noi să fim. Chiar mă întrebam ce eveniment ar trebui să se întâmple la noi ca să fim și noi patrioți.

Nici nu mi-a trecut prin cap că deja suntem. Dar rezultatul de la Românii au talent mi-a demonstrat-o. Nu a câștigat, în opinia mea, un român cu talent, ci un român care a purtat un mesaj profund patriotic exprimat din suflet. Cei care au decis câștigătorul au fost telespectatorii, care au renunțat la alți concurenți cu voci deosebite în schimbul speranței și patriotismului exprimat de cântecul lui Adrian Țuțu. Cu toții vrem să cântăm “Sunt român, deci pot!”

PS. Acum că băiatul ăsta are și alte melodii, mai puțin pozitive și cuminți, nu schimbă cu nimic faptul că românii l-au votat pentru că vor să-și regăsească patriotismul, vor să gândească pozitiv în legătură cu țara lor.

2 Responses to “Patriotism”

  1. Cor Neliu Says:

    Ai dreptate cand spui ca romanii, in general, nu sunt patrioti, asa cred si eu. Nu stiu ce ar trebui sa se intample ca romanii sa devina adevarati patrioti, mai degraba acum, la noi, se merge pe vorba din batrani “sa moara si capra vecinului”.
    Cat despre “Romanii au talent”…, eu cred ca mai degraba a castigat povestea lui Adrian, situatia lui sociala, decat ceea ce a cantat si cum a cantat (eu nu l-am votat); nu mi se pare un talent deosebit sa reciti niste versuri (scriu asta poate pentru ca nu sunt un fan hip-hop).

  2. Oliviu Says:

    Nu numai Adrian Țuțu ne-a demonstrat patriotismul românilor.
    Rămânând la “Românii au Talent”, amintiți-vă de visul acelei fete care practica contorsionismul, Rotaru Ioana, -dacă nu mă înșel- sau grupul Akikai ce a fluturat drapelul în timpul prestației. Uitându-ne mai mult în spatele timpului să ne amintim de Chivu la Campionatul European de Fotbal din 2008 cum a fredonat imnul.
    Să mergem și mai mult în trecut, în istoria ante-decembristă la fenomenul “Adrian Păunescu” și “Cenaclul Flacăra” cum fredonau miile de oameni cântecele patriotice și cum se armonizau între ei de parcă ar fi făcut zeci de ore de repetiții. Pentru cei ce nu știu ce vorbesc eu aici să caute pe Youtube melodia de la “Cenaclul Flacăra”, “Tu Ardeal”
    Bineînțeles că din mulțimea de persoane pe care le cunosc, am mai cunoscut și persoane ce spuneau niște lucruri vulgare despre țara noastră. Am încercat să le explic că nu procedează corect… însă știți și voi decât se te pui cu nebunu mai bine tragi un pui de somn.
    Eu încă mai cred că Românii sunt patrioți, dar în orice pădure mai sunt și uscăciuni.


Leave a Reply

