Paganini – Înger sau Demon

L-am auzit pe Alexandru Tomescu într-o dimineață la Radio Guerrilla. M-a impresionat faptul că vorbea extrem de frumos și că își propunea să facă din muzica clasică ceva mai accesibil, mai pământean. Când am aflat că va merge într-un turneu prin țară, mi-am notat imediat ziua când va ajunge la Iași. Așa că, pe 5 mai am mers la Filarmonică la concert.

Sala plină, oameni tineri și mai puțin tineri deopotrivă. Din păcate, am vizionat concertul în picioare, pentru că nu am mai găsit bilete cu locuri.

Dar lăsând la o parte acest aspect, mi-a plăcut! Fiecare melodie – Capriciu a fost însoțit de proiecții video fie ale solistului cu vioara sa, fie ale procesului de manufacturare a unei viori, difuzat de la vioara finită până la copacul din care a provenit (cam ca în The return to inocence, dacă mai țineți minte videoclipul).

Mi-a plăcut mult și faptul că a cântat fără nicio partitură, deși piesele erau foarte complicate și complexe…și ne gândeam apoi că există cântpreți care nici măcar nu-și rețin versurile de la melodii. Impresionant a fost și finalul, când publicul a aplaudat minute în șir, chemându-l din nou și din nou pe solist pe scenă (am impresia că asta se întâmplă mereu la concertele de muzică clasică, dar oricum, impresionant).

Leave a Reply

