Cârnați de casă

Sinceră să fiu, în ultima vreme nu prea am mai avut încredere să cumpăr mezeluri de la magazin, pentru că am auzit că ar conține mai mult colorant și chimicale decât carne. Așa că am fost foarte încântată când ai mei și-au propus anul ăsta să facă niște cârnați de casă. Așadar, nu am facut acasă cârnați, dar i-am ajutat puțin și eu.

Ingrediente:

5kg carne tocată (în principiu de porc, nici prea grasă, nici prea slabă)
3 căpățâni de usturoi
2-3 linguri de sare
1-2 linguri de piper
boia dulce
10m mațe de porc
sare de lămâie, bicarbonat și oțet

Preparare:

Mațele se pun în apă călduță cu sarea de lămâie, bicarbonatul și oțetul ca să iasă eventualul miros din ele. Se amestecă restul ingredientelor (cu mâna) și se lasă câteva minute să se dizolve sarea.  Pentru a testa gustul, se fac câteva părjoluțe și se gustă, astfel încât fiecare poate să mai adauge sare, piper sau usturoi după gustul său.

Cârnații se umplu cu un accesoriu care se pune la mașina de tocat (se scoate sita și cuțitul). Se rulează un maț pe acest accesoriu (se suflă aer în ei ca să se ruleze mai ușor), se pune carnea în mașina de tocat și se umplu cârnații. Ai mei au segmentat cârnații, învârtindu-i din 15 în 15cm, dar puteți să-i faceți și “continui”. Se pun atârnați la rece pentru o noapte, iar apoi se pot consuma, afuma sau congela.

3 Responses to “Cârnați de casă”

  1. Mihaela Alexandrescu Says:

    Arata minunat! Cred ca sunt si gustosi, tot aceeasi reteta o folosesc si parintii mei. Imaginea cu televizorul din colt sus mi-a trezit nostalgie, tin minte ca era acolo si pe vremuri cand veneam eu mai des pe la tine, nu-i asa? Sau sa mai fi venit eu o data pe la tine oarecum mai recent?

  2. Marian Says:

    Arata super.Nu strica sa ,,exagerezi,, cu piperul putin,vor fi mai gustosi cand ii pui pe gratar.Din multele retete de pe internep,aceasta este una dintre cele originale.


Leave a Reply

