Pieton sau sprinter

Am aproape 2 ani de când conduc singură prin oraș. Ca să spun drept, am traseele mele (casă-facultate, casă-părinți, casă-centru) și mă avânt mai rar pe drumurile necunoscute. În schimb, am reușit să mă relaxez la volan, să nu mai fiu foarte stresată , mai ales pentru că soțul meu îmi spune mereu “Ține minte, e doar tablă”. Cu alte cuvinte, nu ar fi mare tragedie dacă aș îndoi sau zgâria vreo aripă, capotă sau mai știu eu ce.

Ieri însă, mi-am schimbat părerea. Chiar la noi în Iași s-a întâmplat un accident pe trecerea de pietoni. Desigur, prima reacție în acest caz este să îl acuzi pe șofer “Nu se mai satură ăștia de viteză, inconștienți, vitezomani, ….”. Ceea ce m-a șocat însă sunt imaginile. Pietonul a trecut așa de repede pe zebră încât chiar nu știu ce viteză ar fi trebuit să aibă bietul șofer ca să îl poată evita pe tânărul sprinter, mai ales că apăruse brusc dintre două mașini. Tabla e tablă, dar viața unui om sau sănătatea lui nu sunt lucruri de joacă. Să nu uităm că și pietonii au obligația de a se asigura atunci când vor să traverseze.

Pe mine ca șofer, imaginile m-au îngrozit. Sunt conștientă de faptul că atunci când mă urc la volan în mâini “tabla”, dar și viața mea și a pietonilor. Însă și fiecare pieton trebuie să știe atunci când iese pe stradă că își are propria viața în mâini, dar nu numai. Un șofer mai slab de înger cum sunt eu ar rămâne marcat pentru mult timp după un astfel de incident cauzat de un asemenea iresponsabil. Așa că haideți să fim cu capul pe umeri și ca șoferi, dar și ca pietoni.

9 Responses to “Pieton sau sprinter”

  1. roberts Says:

    tabla-i doar tabla, asa-i, dar se pot intampla atatea accidente nefericite…eu am zgaraiat putin masina din vina unuia care a aparut de niciunde si nu era pe trecere de pietoni si am ramas marcata , nu altceva. nu mai puteam sa dorm, aveam cosmaruri, evitam sa conduc, groaznic. si totul din vina unuia iresponsabil care ranjea dupa intamplare. eram chiar constienta ca nu fusese vina mea, ca ala chiar vroia putin lovit (se practica ca sa ceara bani dupa) si, totusi….

  2. Mihaela Alexandrescu Says:

    Eu n-am permis si ma simt foarte frustrata din cauza asta. Vreau sa ma apuc sa fac scoala insa parca ma simt incapabila sa conduc, mi se pare foarte greu si cu multe riscuri. Poate totusi imi fac curaj la toamna…

  3. Armand Says:

    Vina e 100% a soferului! Masina avea vreo 50 de km/h. Nu stiu cum fac altii, dar eu si daca vad ca trecerea e complet libera si am vizibilitate, tot incetinesc suficient, fiindca asa e logic cand ai trecere de pietoni, poate oricand sa-ti sara unul in fata!


Leave a Reply

