Fiecare copil contează

Postarea acesta face parte din campania Biochefarm International care are ca obiectiv promovarea pe bloguri a implicării lor în programul “Fiecare copil contează” inițiat de organizația Salvați Copiii. Programul “Fiecare copil contează” își propune reducerea mortalității infantile și îmbunătățirea sănătății și calității vieții copiilor români cu vârsta între 0-5 ani.

Pentru aceasta trebui să vă povestesc o întâmplare din copilăria mea. Am ales o întâmplare haioasă care m-a marcat, pentru că mi-a fost povestită și repovestită, amintită și reamintită, de aproape nu mai știu ce e real și ce e legendă. Glumesc, lucrurile stăteau cam așa. Eu sunt cea mai tânără membră a familiei extinse (mă refer la verișori) așa că eram alintată și drăgălită de toată lumea. Mare parte din copilărie mi-am petrecut-o cu verișorii mei din partea tatălui (mai mult vacanțele pentru că ei erau deja la școală) cu care mă simțeam foarte bine, cu jocuri, pozne și veselie.

La un moment dat, cred că aveam vreo 4-5 ani, unchiul meu (tatăl verișorilor de care vorbesc) a început să mă tachineze că vrea să mă înfieze, că de-acum să stau cu ei, că îmi dă și o moștenire bună (da, avea și de unde) și că gata, în curând o să îmi iasă actele de adopție. Eu, încurcată, i-am zis “Dar nici măcar nu ai cerfiticat“. Nu e o greșeală de tastare, așa am zis. Mă refeream, desigur, la certificatul de naștere, obligatoriu, în mintea mea, pentru a putea fi adoptat de cineva. Dincolo de amuzamentul stârnit de greșeala mea, dar și de argumentul meu fatal, acum văd un pic altfel lucrurile. Pentru un copil, oricât de distractiv ar fi la joacă și dincolo de aspectele materiale (da, cred că și la vârste destul de fragede poți să îți dai seama de astfel de aspecte), vrea să fie lângă familia lui. Dragostea părinților și căldura căminului e unică și nu poate fi cumpărată cu nicio promisiune, fie că ține ea de tovarăși de joacă sau de bani și jucării. Am avut parte de o copilărie de care îmi amintesc cu drag, cu o familie frumoasă, atât cea restrânsă cât și cea extinsă. Fiecare copil merită o astfel de copilărie, pentru că fiecare copil contează.

Trebuie să menționez că Biochefarm International a inscripționat toate suzetele NUK cu logo-ul Salvați Copiii și că donează un procent din contravaloarea suzetelor vândute organizației. Toți cei care vor cumpăra suzete NUK inscripționate vor contribui la reducerea mortalității infantile. Alte informații găsiți pe www.biochefarm.ro; www.facebook.com/NUK.Romania; www.twitter.com/NUK_Romania; www.salvaticopiii.ro

Leave a Reply

