Poziția copilului

regia: Călin Peter Netzer, cu: Luminița Gheorghiu, Bogdan Dumitrache, Natașa Raab, Florin Zamfirescu

Am fost la cinema la proiecția de gală a filmului “Poziția copilului”. Probabil cea mai bună reclamă pentru el a fost faptul că a luat Ursul de Aur la Berlin. În plus, faptul că la proiecție au venit și câțiva actori din film m-a convins să merg.

Filmul e despre relația mamă-fiu, despre corupția din România, despre prețul unei vieți. Da, părinții pot greși din prea multă dragoste, se pot simți excluși atunci când copilul își începe propria viață, pot dori să controleze, să intervină. La fel copilul poate greși pentru că nu înțelege motivele ce stau în spatele acțiunilor părinților. Mi-a plăcut filmul. Nu e clasicul acela românesc, cu interioare comuniste de bloc și cu ritm lent. E un film care stârnește sentimente și discuții, tocmai pentru că vina nu e exclusiv de partea mamei sau a copilului. De exemplu eu cred că e mai mult vina mamei, iar soțul meu crede că e mai mult a copilului (sună un pic ciudat “copil” pentru că e vorba de un bărbat de 33 de ani).

După proiecție au venit Natașa Raab și Florin Zamfirescu și au vorbit puțin despre experiențe de la filmări, despre povestea filmului și despre impactul asupra publicului. Mesajul important pe care ni l-au transmis a fost că filmul are șanse să intre la Oscar, dar pentru asta, ca prim pas, ar fi să aibă cât mai multe vizionări în țară. Doar atunci poate intra în cinematografele din State și apoi…cât mai departe.

Din păcate, n-am găsit pe vreun site o replică din film ca să o pun, așa cum fac de obicei. Am găsit în schimb o recenzie foarte reușită, care mi-a amintit cât de amatoare sunt la activitatea asta de a scrie părerile mele despre filme🙂

One Response to “Poziția copilului”

  1. Mihaela Alexandrescu Says:

    Si eu vreau sa-l vad. Curand sper. Pare foarte interesant.


Leave a Reply

