Experiment (1)

Au fost în ultima vreme multe cheltuieli: cele necesare pentru bebe, jucării, câteva piese de mobilă, nașterea, nunți (am avut un record de 7 în decurs de doar câteva luni), apoi concediul. Și ne-am propus ca de acum să încercăm să aplicăm un sfat foarte înțelept (zic eu) a lui Warren Buffett: Don’t save what is left after spending; spend what is left after saving (Nu economisi ce rămâne după ce ai cheltuit; cheltuiește ce rămâne după ce ai economisit). Mărturisesc că până acum procedam fix cum spune sfatul că nu ar trebui făcut. Așa că am stabilit un plafon în care încercăm să ne încadrăm. Nu știu dacă am ales luna potrivită să începem experimentul, pentru că avem 2 aniversări în septembrie, dar o să încercăm. N-o să vă spun suma – poate unii ar considera că e mult, alții că e puțin – dar o să revin la finalul lunii să vă zic niște prime concluzii. Poate vă dă și vouă de gândit sfatul ăsta economic, mie cu sigurață mi-a dat.

Fără legătură, dar pentru că mi-a adus Laura aminte:

 

4 Responses to “Experiment (1)”

  1. rraduro Says:

    Nu iti propune un plafon pentru cheltuieli pentru ca ajungi tot acolo. Propune-ti o suma pe care o pui deoparte in feicare luna si pur si simplu pui banii aia deoparte si cheltuiesti doar ce iti ramane.

    • Cristina Says:

      Pai ce zici tu cam tot aia e. Adica asa am procedat, am pus deoparte o suma si incercam sa ne incadram in ce a ramas. Ce a ramas e plafonul propus.

  2. rraduro Says:

  3. Mihaela Alexandrescu Says:

    Si noi am incercat exact ce ziceai mai sus, first save then spend. Si a mers cateva luni, chiar reusisem sa strangem niste banuti. Dar apoi au venit nuntile si botezurile si inmatricularea masinii si etc si a esuat. Sper ca dupa ce ne linistim sa reluam pentru ca chiar a functionat pentru noi.


Leave a Reply

